“HIV pozitif olmak utanılacak, korkulacak bir şey değil!”

Pozitif Dayanışma
2 min readMay 2, 2020

26 yaşında kendisini biseksüel olarak tanımlayan Emir, Konya’da yaşıyor. HIV tanısını 18 yaşında aldığını ifade eden Emir’in bizlerle paylaştığı pozitif hikayesini gelin birlikte okuyalım…

“HIV tanısı aldığımda çok küçüktüm ve yaşın getirisi olarak HIV’e karşı büyük bir önyargım vardı. İlk öğrendiğim zaman tam anlamıyla dünyam durdu diyebilirim. HIV, bize hep korkulacak, asla enfekte olunmaması gereken bir virüs olarak aktarıldı hep. Depresyona girdim, insan ilişkilerim zayıfladı, hiçbir zaman duygusal bir ilişki içerisinde olamayacağım düşüncesine kapıldım. Ancak zamanla şunu anladım ki toplumun yargıları ve bilinen yanlışlarına kapılmaktansa doğru bilgiyi aktaran bazı oluşumlara yönelmek insanı güçlü kılıyor.

Ailem dışında ilk açıldığım kişi kız arkadaşım oldu. Öncesinde ayrımcılığa uğramak çok korkutucuydu benim için. Araştırdıkça, bilgi edindikçe korkulmaması hatta mücadele edilmesi gerektiğinin bilincine ulaştım. Kız arkadaşıma söylediğim zaman birbirimize sarılıp ağladık. Olay HIV pozitif olmamdan çıkıp hayatım boyunca ayrımcılığa maruz kalacağım korkusuna dönüştü. Birbirimize senelerce destek olduk. Bana bir ilişki içinde olabileceğimi gösterdi. Bütün korkularımı yavaş yavaş zamanla yendim.

HIV pozitif insanlar tanıdım, onların yanında olan insanlar tanıdım. Süreçte ayrımcılığa da çok maruz kaldım. Gün geçti zamanla güçlendim. Şimdilerde hem psikolojik olarak hem de fiziksel olarak çok iyi hissediyorum. Fiziksel olarak hep iyiydim. İlaç tedavisi doğrultusunda insan sağlıklı bir şekilde yaşıyor. Maalesef ki ayrımcılık, bilgiye ulaşamayan veya yanlış bilen insanları bununla birlikte yeni tanı alan kişileri de hayata karşı güçsüz kılıyor.

Sağlığımızdan endişe etmiyoruz. İşimizi, arkadaşlarımızı kaybetmekten, yok sayılmaktan, korkutucu kişiler ilan edilmekten endişe ediyoruz. Bizler hayatın her alanında sağlıklı bir şekilde var olan kişileriz. Anneyiz, babayız, öğretmeniz, doktoruz, işçiyiz... O yüzden HIV öldürmez, ayrımcılık öldürür diyoruz.

Yeni tanı alan bireylerin korkmaması gerektiğini, test yaptırmanın ve tedaviye başlamanın ne kadar önemli olduğunu söylemek istiyorum. HIV pozitif olmak utanılacak, korkulacak bir şey değil.”

--

--